BALKAN TURLARINDA ŞOK FİYAT 399€!!

BALKAN TURLARINDA ŞOK FİYAT 399€!!
Ankara çıkışlı Balkanlar Turu

21 Mart 2015 Cumartesi

Buyulu Daglar

Büyülü Dağlar

Özel bir dağ fotoğrafçısının arşivine daldık. Bu fotoğraflar uzun süre aklınızdan çıkmayacak!
Etrafımızı saran doğanın narin güzelliği her insanı kolaylıkla etkisi altına alabilir. Özellikle de bir fotoğrafçıysanız. Alexandre Deschaumes bu güzelliğe sadece hayran kalmakla yetinmemiş, aynı zamanda onu herkesle paylaşmanın yolunu da bulmuş özel fotoğrafçılardan.
Özellikle Fransız Alpleri, İzlanda ve Patagonya'yı mesken tutan Deschaumes şiirden ve edebiyattan ilham aldığını söylüyor, ancak fotoğraflarında öyle bir ton var ki bunu iç melankolisine bağlamaktan kendimizi alamıyoruz: Thomas Mann bu dağlardan bahsediyor olabilir mi?
Torres del Paine, Şili


Niye dağları seçtin? Sana ilham veren neydi?
Beni en çok devasa boyutları ve heybetli görüntüleri etkiledi. Dağlara gittiğimde çok seçici oluyorum ve yalnızca karizması, karakteri ve kendine has bir şekli olan dağların fotoğrafını çekiyorum.
Aiguille du Midi

Rotanı nasıl belirliyorsun?
Fotoğraflamak istediğim tipte dağları tespit etmek için önce uzun bir çalışma sürecine giriyorum. İnternetten ve haritalar üzerinden incelemeye başlıyorum. Bazen dağın ilginç bir ismi oluyor ve onu daha derinlemesine araştırma isteği duyuyorum. Bütün mesele o dağ ile ilgili bir şeylerin benim dikkatimi üzerine çekebilmesi.
Laudmannalaugar, İzlanda

Bu süreci biraz daha anlatabilir misin?
Dağın her yönden nasıl göründüğüne bakarım ve bir Google Earth araştırması yaparım. Çoğu zaman gidip yerinde inceleme de yaparım ve bulut hareketlerinin ve ışığın, dağın görüntüsü üzerindeki farklı yansımalarına bakarım. Farklı bir ışık, dağın farklı yanlarını ortaya çıkartabilir.
Les Aiguilles Vertes, Fransız Alpleri

Gittiğin yerler hakındaki yerel bilgi, dağ ve çekim günü seçimlerine ne kadar dahil oluyor?
Evet, evet. Bölge ile ilgili hava durumunu sürekli takip ediyorum ve bana en uygun şartları sunacak günü bulmaya çalışıyorum. Ama konu aslında bu değil. Sorun şu ki, en iyi fotoğrafı çekebileceğiniz an genellikle en tehlikeli andır. Mesela yaklaşan bir fırtına gibi… Yani dağa tırmanmak için pek de uygun olmayan günlerde çalışmak durumundayım.
Punta Bariloche, Arjantin

Çalıştığın mekanlar itibarıyla bazı risklerle karşı karşıyasın. Bunlar için önceden nasıl hazırlıklar yapıyorsun?
En önemli mesele işi yaparken ilham gelmesi ve bunun beni motive etmesi. Sporcu yapıda bir insan değilim ama eğer şartlar beni etkilediyse o motivasyonla her zorluğun üstesinden geliyorum. O anın atmosferiyle havaya girdiğimde, bu bana ihtiyacım olan bütün enerjiyi veriyor.
Aiguilles du Diable, Fransız Alpleri

“Sporcu” değilim diyorsun yani?
Düzenli olarak dağ yürüyüşü yaptığım için genel görünüşüm düzgün tabii ki. Zaten o kadar malzemeyi dağın tepesine çıkarmak için kondisyonumu iyi tutmam gerek.
Aiguille Noire de Peuterey, Fransız Alpleri


Doğru ışığı yakaladığını ve gözlerinin önünde kusursuz bir kompozisyon oluştuğunu nasıl anlıyorsun?
O anda ilham geliyor ve gerçekten çok garip şeyler hissediyorum. Çünkü önünüzdeki manzara gerçekten muhteşem oluyor. Etkilenmemeniz mümkün değil fakat o anda manzaranın tadını çıkarmak yerine hızla işimi yapmak zorundayım.
Massif des Aiguilles Rouges, Fransız Alpleri
Yani kolay bir iş değil…
O sırada oluşan manzarayı aynen benim gördüğüm gibi nasıl fotoğrafa aktarırım diye tasalanmaya başlıyorum. Mesela ışık sadece bir an için bulutların arasındaki bir delikten kendini gösteriyor ve eğer o an hazır değilsem bu görüntüyü yakalayamıyorum. Bu tür durumlar için sürekli tetikte olmak, büyülenme hissinin yanına biraz da stres ekliyor
Fransız Alpleri

Belirli bir kare üzerinden gidelim... Patagonya'da çektiğin bu fotoğraf hakkında ne söyleyeceksin?
Mesela bu fotoğrafta çok şiirsel bir kompozisyon var: Doğanın tam ortasında etrafta dolanan yapayalnız bir adam.
Vallée des Français, Şili – Patagonya

Buradaki karanlığı ve siyah ışığın verdiği atmosferi seviyorum. Bulutlar ışığı biraz gölgeliyor ve sis bütün vadiyi kaplıyor. Bütün bu faktörler, ağaçları alışılmadık bir görüntüye kavuşturuyor ve onları daha önce hiç görmediğiniz bir şekilde algılamanızı sağlıyor. Bu kareyi Patagonya’da And Dağları’nda çektim. Fotoğrafa bakılınca göz doğrudan orta noktaya odaklanıyor ve vadinin tam ortasında duran adama takılıyor.
O adam sadece oradan geçen biriydi ve tamamen tesadüf eseri orada bulunuyordu. Sanırım ortalıkta dolanıyor ve bir şeyler düşünüyordu. Manzara sahiden gerçeküstüydü. Sağ taraftaki keskin tepeler de fotoğrafın geneline hayali bir hava katıyor. Bu kare sanki gerçek ve hayal arasında bir yerlerde duruyor. Bunu işte bu yüzden seviyorum; iç benliğimi tamamıyla yansıtan bir fotoğraf.
Vallée de Serre Chevalier, Fransız Alpleri

Hayallerinde yatan bir rota var mı?
Aslında bu şekilde kesinleştirdiğim bir rota var ama bunu, bir film prodüktörü olan Mathieu Le Lay ile bir proje olarak gerçekleştirmek istiyoruz. Birçok yeni bölüm ve yeni mekan tasarladık. Şu an sponsor bulma aşamasındayız.
Fransız Alpleri

Peki, belirgin bir yer var mı bizimle paylaşabileceğin?
Mesela Bhutan’a gitmeyi çok istiyorum çünkü mükemmel manzaraları var ve oraya giden çok insan da yok. Himalayalar’ın bir bölümü hala hiç keşfedilmemiş olarak duruyor ve büyük bir gizem. O bölgede birçok fotoğraf çekildi ama ben farklı açılarla daha ilham verici fotoğraflar çekeceğime inanıyorum.
Landmannalaugur, İzlanda

Üzerinde hiç eskimeyen bir etki bırakan herhangi bir yer oldu mu?
İzlanda. Ama bunun yanında, Patagonya’daki Cuernos Dağları'ndan da çok etkilenmiştim. Oradaki dağların genel görüntüsü ve yamaçtaki tuhaf şekilli ağaçlar beni gerçekten inanılmaz etkiledi. Böyle birçok mekan sayabilirim aslında.
Aiguille des Deux Aigles, Fransız Alpleri

 Sizin favoriniz hangisi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En uygun Oteller - %50ye Varan İndirim!!!

2018 ERKEN REZERVASYONU KAÇIRMAYIN

İlginizi çekebilir...

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

bizi takip edin...

ilginizi çekebilir